Logo nedir? Lügat valörı olarak kök alınlığı dilimizde amblem olan, bir işin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak işletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı işi sembolize edebileceği üzere, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara ehil mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat valörının haricinde, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan kişi veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı oldukça önemlidir. Vesair taraftan logo tasavvur çaldatmaışmasını yapacak kişi veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, işletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değiştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzlükı ile faaliyette kâin şirketler derunin daha çok tercih edilebilir. Hiçbir bir sektörde faaliyet gösteren işletmelerin çoğunlukla logoları kolü özümleme paha. Lakin birden fazla kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne işe yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan sahiden marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple işletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza üstelik adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çaldatmaışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir görünümte tanınmasını sağlayıcı işaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, kolayca anlaşılır, yazıırlanması kolayca, olabilir başüstüneğunca az adetda renkten oluşesrarıdır. Her çeşit baskı ve kesit tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya oylumlu mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine birebir olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtıteselsül lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika üstelik dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma derunin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu fen çok önemlidir.