SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mefhum. Ancak bu dü mefhum konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri dâhilin eleştiri olan bu dü mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı elan harishava ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çaldatmaışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı sorunlemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da enikonu önemlidir. üste SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM makul bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları makul anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak dâhilin yapılan çaldatmaışmalardır. Gelin, bu muhaliflaştırmayı beş altı elan harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO dâhilin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir vesair önemli nüans da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çaldatmaışmaları elan saf icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir gidiş geliş akışı sağlamlar.
Bu dü mefhum, dâhilerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise amaç elan ticari evetğu dâhilin dâhilerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece dü mefhum arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan uygun evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.